Príklady a techniky asertívnej komunikácie

Asertivita je užitočným komunikačným nástrojom, jej aplikácia závisí od kontextu, a preto nie je vhodné byť asertívny vo všetkých situáciách. Musíte mať na pamäti, že náhle použitie asertivity môže byť vnímané ako akt agresie zo strany druhých.

Okrem toho, aj keď sa asertívne komunikačné štýly používajú správne, neexistuje žiadna záruka úspechu. V tomto článku Psychológia-Online budeme hovoriť o Asertívna komunikácia: príklady a tieto  techniky postupne rozvíjať.

Tiež by vás mohlo zaujímať: Dynamika asertívnej komunikácie Index

  1. Niektoré techniky na rozvoj asertívnej komunikácie
  2. Charakteristika asertívnej komunikácie
  3. Asertívna komunikácia: príklady dialógov

Niektoré techniky na rozvoj asertívnej komunikácie

Chcete vedieť, ako rozvíjať komunikáciu založenú na asertivite? Ďalej odporúčame nasledujúce techniky na rozvoj asertívnej kapacity:

  • Vyberte položku správnom čase a mieste.
  • Použite jeden bezpečný hlas.
  • Hovorte pevne, ale pokojne.
  • Opakujte (ako zlomený záznam), kým nebudete počuť.
  • Urobte ofenzívu. Opýtajte sa Vysvetlite, ako sa cítite. „Mám pocit, že ma tlačíš. ¿Prečo ma tlačíš, aby som to urobil? ¡Nechcem to robiť!
  • V prípade potreby ponúknite záväzok.
  • Odmietnite možnosť dôkladnejšie prediskutovať problém a zmeniť tému.
  • Odmietnutie pokračovať v diskusii o téme a / alebo odchode.

Ten druhý Technika asertivity, Môže sa zdať, že simuluje letovú odozvu, ale akonáhle ste vyskúšali iné techniky a nepracovali, bola by to iná možnosť.

Charakteristika asertívnej komunikácie

Asertívna komunikácia je schopnosť Vyjadrovania pozitívnych a negatívnych myšlienok a pocitov otvoreným, čestným a priamym spôsobom. Taktiež nám umožňuje rozpoznať naše práva pri rešpektovaní práv druhých, ako aj prevziať zodpovednosť za seba a naše činy bez toho, aby sme súdili alebo obviňovali iných, konštruktívne konfrontovali a nachádzali vzájomne uspokojivé riešenie v prípade konfliktu..

Prvou charakteristikou, ktorú musíme vziať do úvahy, je, že asertivita je osobná hodnota, ktorú môžeme pozorovať v našich sociálnych a osobných vzťahoch. Deje sa to preto, lebo v okamihu komunikácie komunikujeme.

Charakteristika asertívnej komunikácie

Asertívna komunikácia je schopnosť Vyjadrujte pozitívne a negatívne myšlienky a pocity otvoreným, čestným a priamym spôsobom. Taktiež nám umožňuje rozpoznať naše práva pri rešpektovaní práv druhých, ako aj prevziať zodpovednosť za seba a naše činy bez toho, aby sme súdili alebo obviňovali iných, konštruktívne konfrontovali a nachádzali vzájomne uspokojivé riešenie v prípade konfliktu..

Prvou charakteristikou, ktorú musíme vziať do úvahy, je, že asertivita je osobná hodnota, ktorú môžeme pozorovať v našich sociálnych a osobných vzťahoch. Deje sa to preto, lebo v okamihu komunikácie komunikujeme.

Asertívna komunikácia: príklady dialógov

Niektoré príklady fráz, ktoré sú súčasťou asertívnej komunikácie, by boli:

  • „Ďakujeme za váš návrh, budem to mať na pamäti“
  • „Nie, v utorok nie som zaneprázdnený, ale rád by som, aby to tak bolo“.
  • „Mohli by ste mi poskytnúť viac informácií, aby som mohol pochopiť, čo sa snažíte povedať?
  • „Musím s tebou o tom znova hovoriť.“
  • „Myslím, že rozumiem tomu, čo hovoríte, ale nesúhlasím.“
  • „Kedy je ten správny čas hovoriť o niečom, čo ma trápi?

Niekoľko príkladov asertívnej komunikácie

Ďalšie situácie by boli nasledovné:

  • Predmet: Každý deň, keď sa vrátite z práce, váš manžel a vaše deti vás ignorujú a pokračujú v tom, čo robíte. Nikto vás nepozná alebo sa vás pýta, aký bol váš deň. Jeden spôsob, ako komunikovať vaše nepohodlie asertívne by bolo: „Cítim sa smutný, keď sa dostanem domov a nikto sa nezdá, že by ma rád videl alebo sa ma pýtal, ako môj deň išiel. Cítim sa osamelý a nedocenený.“ Asertívni ľudia vždy hovoria, čo je problém, namiesto toho, aby predpokladali, že iní vedia, čo si myslia, cítia alebo potrebujú.
  • Predmet: Váš teenager sa naštve zakaždým, keď sa pokúsite povedať mu, aby vyčistil svoju izbu alebo pomohol doma. Asertívna odpoveď: „Cítim sa preťažený, keď nespolupracujete a pomáhate udržiavať dom v čistote a čistote. Chápem, že sa vám nepáči, aby ste si pripomenuli, že chcete upratať svoju izbu, ale je to úloha, ktorá musí byť vykonaná a každý musí urobiť svoju časť. „.

Niekedy sa nevyjadrujeme, pretože sa obávame, ako bude druhá osoba reagovať (Bude naštvaný? Nepáči sa vám, ak to poviem?). Asertívni ľudia chápu, že nemajú žiadnu zodpovednosť za to, ako sa druhá osoba rozhodne reagovať – ​​to je ich. Normálna ľudská bytosť pochopí, že všetci máme potreby a želania a že by sme mali mať možnosť slobodne ich vyjadrovať.

  • Predmet: Váš šéf chce, aby ste urobili správu svojho spolupracovníka, pretože on bol oneskorený, a on vie, že pracujete efektívne. Stalo sa to často. Asertívna odpoveď: „Toto je už štvrtý mesiac tento mesiac, keď dostávam prácu navyše, pretože môj partner bol zanechaný, chcem pomáhať tímu, ale cítim sa v strese, keď som preťažený. ¿Čo môžeme urobiť, aby sa to opäť nestalo?

Povedzte fakty a vyjadriť svoje vlastné pocity Pomáha zabrániť tomu, aby sa iná osoba bránila. Ponúknite pomoc pri riešení problému a vyjadrite svoje obavy.

Asertívni ľudia vedia, že je úplne v poriadku povedať nie niečomu, čo nechcete robiť. Vysvetlenie, prečo odmietate, môže byť užitočné, ale nie je to nevyhnutné. Akceptovanie nie je ničím dobrým.

Tento článok je čisto informatívny, v on-line psychológie nemáme schopnosť robiť diagnózu alebo odporúčať liečbu. Pozývame vás, aby ste sa obrátili na psychológa, ktorý sa zaoberá najmä prípadom.

Ak chcete čítať viac podobných článkov Asertívna komunikácia: príklady a techniky, Odporúčame Vám vstúpiť do našej kategórie kognitívnej psychológie.

Zdroj:https://sk.sainte-anastasie.org/articles/psicologa-cognitiva/comunicacin-asertiva-ejemplos-y-tcnicas.html

Comments are closed.