Človek pod vplyvom ducha Jezabel s charakteristikou „úbožiak“

Jedná sa o hybrid medzi charakteristikou záľudnej a pôvabnej Jezabel a Jezabel charakteristiky typu „Peter Pan“.

Nositeľ ducha Jezabel vykresľuje seba vždy ako osobu, ktorou v skutočnosti  nie je. Poobzeraj sa okolo nej a nájdeš tam i nositeľa ducha Achaba, ktorý ju podporuje.

 Hlavné charakteristiky:  Základnou potrebou je pozornosť a kontrola, riadené seba-ľútosťou a potrebou obviniť druhých za vlastné chyby, udržanie si povesti ako sladkej a nevinnej osoby. Hlavnou  charakteristickou črtou je plášť obeti a odmietanie zodpovednosti za jej zlé konanie. Nie sú zodpovední za to, čo sa udialo. Neprijímajú zodpovednosť za svoje vlastné správanie. Je to vždy chyba niekoho iného. Správanie môže byť „normálne“, až dovtedy, dokiaľ neurobia nejakú chybu. Potom prenesú vinu na niekoho iného ​​a stávajú sa falošnou obeťou pravej obete. Tento spôsob správania jej udeľuje pozitívnu pozornosť okolia, pohodlie a záchranné úsilie iných, pokiaľ čo skutočná obeť je označená ako zlo. Falošný plášť obeti je potrebné rozlíšiť od skutočnej obete zneužitia, skôr než sa rozhodnete označiť niekoho za nositeľa ducha Jezabel. Nositeľ ducha Jezabel takto spôsobuje zneužitie svojho okolia voči jej pravej obeti.

Sebaľútosť je psychický stav mysle jedinca,  vnímaný v  nepriaznivých situáciách, ktorý nie je schopný akceptovať danú situáciu, neprijíma ju a nemá sebaistotu a dokonca ani schopnosť sa s danou situáciou vyrovnať. To je charakterizované presvedčením človeka, nositeľa tohto ducha, že je obeťou udalostí a preto si zaslúži prejav sústrasti. Sebaľútosť je všeobecne považovaná za negatívnu emóciu v tom, že všeobecne nepomôže riešiť nepriaznivú situáciu. Toto v sociálnom kontexte môže mať za následok, buď ponuku sympatií okolia alebo poskytnutú radu. Seba-ľútosť môže byť považovaná za normálnu a za určitých okolností je i zdravá a to vtedy, ak to prechodne  vedie buď k akceptácií alebo k rozhodnutiu zmeniť danú situáciu.

Odhalená Jezabel I.

Boží poriadok a dôsledky jeho narušenia – feminizmus

„Toto je tvoj údel, časť, čo som ti nameral, hovorí Pán, lebo si na mňa zabudol a na klam si sa spoliehal. Nuž aj ja ti prehodím cez tvár vlečky, nech sa zjaví tvoja hanba. Tvoje cudzoložstvá, tvoje erdžanie, tvoje smilstvá hanebné. Na kopcoch, na poli som videl tvoje ohavnosti. Beda, Jeruzalem, neočistíš sa; ako dlho ešte?“(Jer 13:25-27).

Existuje málo manželstiev, rodín a cirkví bez konfliktov, zapríčinených primárne nečistými duchmi, popísanými v tomto článku. Prečo je toľko manželských problémov a rozvodov? Prečo počúvame tak veľa o mužskej impotencií? Prečo existuje toľko „ženských problémov“ prevládajúcich v nemocničných oddeleniach, určených pre liečenie ženských zdravotných problémov?  Prečo je taký nárast homosexuality? Prečo je stále viac a viac párov žijúcich mimo manželstva a odmietajúci sa vzájomne spojiť manželstvom? Na príčine sú duchovné subjekty sa skrývajúce sa za generačnými vzorcami správania, tradície, rodiny, náboženstva, obchodu a ich skutkov. Bez duchovných očí nie je možné vidieť hĺbku a šírku ich aktivít v jednotlivcoch, organizáciách, cirkvách a vládach. Vzhľadom k ich skrytosti, alebo tajomstvu tejto oblasti démonickej aktivity, je naším cieľom popísať prejavy týchto duchov a vysvetliť ich skutočnú motiváciu z tohto vyplývajúceho správania. Cieľom je otvoriť dvere väzenia a uvoľniť zajatcom jarmo z týchto diabolských vecí, tak ako Ježiš prišiel zničiť diablove skutky. Prikázal všetkým svojim učeníkom, aby robili to isté. Prikázal to srdcom súcitu za každú dušu, ovplyvnenú, týranú, kontrolovanú a zviazanú týmito duchovnými subjektami, či už vnútorne alebo zvonka. Cieľom je, aby tento človek prebudil v sebe túžbu vymaniť sa z tohto démonického vplyvu a stal sa Rhema Slovom,  prinášajúce  vyslobodenie a uzdravenie čitateľa.

 Definícia
„a nemajte účasť na jalových skutkoch tmy, radšej ich odhaľujte, (Ef 5:11)

Démonické dni

        Posledný verš v Starom zákone nás varuje pred kľúčovým problémom  posledných dní.
„Hľa, ja vám pošlem proroka Eliáša, skôr než príde veľký a hrozný deň Pána: Aby obrátil srdce otcov na deti a srdce synov k otcom, aby som neprišiel biť krajinu prekliatím. „
        Izaiáš hovorí o Božom súde zoslaného na ľudí, ak odmietajú sa ho pridŕžať: „Dozorcami môjho ľudu sú deti a ženy nad ním panujú. Ľud môj, tvoji vodcovia sú zvodcovia a cestu, ktorou kráčaš, ničia!“(Iz 3:12).
         Božie slovo nám ukazuje, že súčasný poriadok akceptovaný väčšinou našich rodín, organizácií a zborov je v skutočnosti rozsudok, nie oslobodenie. Chronická neposlušnosť je založená na zvrátenom chápaní, že zlo je dobro a dobro je zlo.
Iz 5:20: Beda tým, čo vravia zlému dobré a dobrému zlé, robia svetlo tmou a tmu svetlom, robia horké sladkým a sladké horkým!“.

Ste pod vplyvom ducha Achaba?

Achab je tolerantný duch, ktorý umožňuje duchu Jezabel jednať divoko a mimo kontroly. Je to postava  s autoritou, ktorá  dala svoju prvotnú autoritu  nositeľovi ducha Jezabel. Môže sa zdať mužský, pevný v niektorých spôsoboch správania, avšak je pasívny smerom k nositeľovi ducha Jezabel.

V podstate, Achab je človek, ktorý nemá v skutočnosti žiadne mužské  hormóny alebo sa odmietne správať ako muž a prevziať zodpovednosť za svoje konanie. Vypadá to skoro ako keby sa narodil bez niektorých častí tela. Nasmeruje hlavu k tomu, čo robí Jezabel, a ťaží z jej drancovania obetí.
Je sebecký, slabošský a bezcitný a ignoruje ničenie. Obracia sa na svoju Jezabel, ako jeho pevnosť a obdivuje ju. Môže si  dokonca myslieť, že je sexy a obetuje duše iných, aby zostal v jej blízkosti. Môže to byť jeho manželka, alebo „krásna“ kolegyňa v práci. Táto kombinácia je pre iných bolestivá. Je  klamár a ohovárač a nestará sa o nič, čo ona  zničí.

Jezabel – koreň horkosti, prejavy v človeku a jeho zodpovednosť

Koreň horkosti je postoj, ktorý narúša všetko v okolí tých osôb, ktoré pôsobia v tomto duchu a ktoré sa dajú ľahko ovplyvniť. Jedná sa o mentálnu pevnosť, spojenú so sebectvom, pýchou a seba-ľútosťou. Osoba majúca v sebe koreň horkosti má pocit, že si ju okolie nevšíma, nechápe a nedostáva sa jej patričného uznania. To v nej vytvára vznik žiarlivosti, zlosti, hnevu, nemorálnosti a dáva podnet k zlomeniu vzťahov.

Korene horkosti rastú ako rakovina a prejavujú sa vo všetkých druhoch fyzických chorôb. Jezabel často používa choroby a slabé zdravie jej nositeľa. Je to typické najmä u „uzatvorenej osobnosti“, pričom choroby a slabé zdravie  zneužíva ako nástroj pre získanie pozornosti, sympatií a iných foriem manipulácie. Najmä však pre zmanipulovanie iných osôb, aby ich získala do svojej služby. Taktiež často používa choroby, slabé zdravie, aby sa vyhla  niečomu, čo nechce robiť, napr. účasťou na svätej omši, chvály, modlitba príhovoru prorockých ľudí a všetkému, čo súvisí s pravým uctievaním Boha.

Ak okolie začne mať pochybnosť, prípadne odhalí jej skrývanie sa za chorobu, na ktorú sa sťažuje, nájde si iný neduh, inú chorobu (môže byť i vymyslená), ktoré sa ťažko diagnostikujú, liečia a to len preto, aby si udržala kontrolu a pozornosť. Nositelia tohto ducha nevedia zareagovať na nepodmienečnú Božiu lásku. Voči okoliu sa stávajú bezcitnými, na seba  sú však mimoriadne vnímaví a citliví. Radi sa stávajú stredobodom pozornosti a nechávajú sa obdivovať (uctievanie Jezabel). Deti pod kontrolou Jezabel nemajú rešpekt voči rodičovskej  alebo duchovnej autorite. 

Jezabel – vzdorovitosť a neodpustenie, charakteristika osobnosti pod vplyvom Jezabel

Jezabel, kráľovná Satana, je démonické kniežatstvo zvádzania a neovládateľnej túžby. Je to jeden z najsilnejších duchov Satana pôsobiacich dnes, je to mocný nepriateľ Kristovho tela. Biblia hovorí o jej zodpovednosti za zabitie viac ako 400 prorokov, blokujúc tak hlas Boha vo všetkých oblastiach izraelského národa. Tento démon by nemal byť braný ľahkovážne – jeho misiou je zabíjať, kradnúť a ničiť.

Spôsobuje spustošenie v cirkvi pričom sa tvári ako ovečka. V prvom rade kladie všetkými spôsobmi nástrahy na zvádzanie autorít cirkví. Útočí na pastiera. Prečo? Ak padne pastier, ovce sa rozpŕchnu (Zach 13:7). Biblia hovorí, že v posledných dňoch pred príchodom Krista, bude veľký odpad. Dokonca bude oklamaných veľa vyvolených. (Mt 24: 10-12).

Spôsobuje spustošenie v cirkvi pričom sa tvári ako ovečka

Jeden zo spôsobov ako tento duch pôsobí, je roznesenie pochybností v cirkevnom tele, špeciálne sa to týka tých, ktorí sú v autorite, ako je kňaz, pastor, vedúci chvál a kresťanský služobníci. Toto je vážny dôvod, prečo by sme sa mali neúnavne modliť za tých, čo sú postavení do pozície autority. V súčasnosti má veľa kresťanov slabý modlitebný život. Miesto budovania Kristovho tela míňajú svoju silu do klebiet a súdov, ktoré iba zosilňujú prácu Satana v tele cirkvi. Pochopiteľne, my všetci sme hriešni, ale ako potom Európa, nazývaná kresťanskou, môže pomôcť tým, ktorí stále viac a viac upadajú do hriechu?

Silným nástrojom tohto pôsobenia sú  klebety a ohováranie. Tento duch pôsobí na veriacich, túžiacich mať srdce odovzdané Bohu. Ich úsilím je získanie vysokej pozície a moci v cirkvi, čím sa nebadane otvárajú pôsobeniu ducha Jezabel. Je to proces, prebiehajúci od počiatku po ovládnutí človeka Satanom. Čím dlhšie niekto pôsobí bez pokánia v kontrole a manipulácií, nesúc tak v sebe ducha neodpustenia, tým silnejšie sa prejavuje pôsobenie ducha Jezabel. Dotyčný si vôbec neuvedomuje, že tento duch cez neho pôsobí, pretože je to duch klamstva. Toto pôsobenie sa tak stáva jeho životným štýlom.

Jezabel je zlý duch svetla, ktorý dáva svojmu nositeľovi vzhľad dobrej bohabojnosti. Keď Duch Svätý vztyčuje výstražnú vlajku, neignorujme ju. Nebúrme sa proti cirkevnej autorite, ktorá rozpoznáva v nás útok zla (1Sam 15:23). Udržujme si srdce v pokání. V opačnom prípade nechávame otvorené dvere, dovoľujúce Satanovi nás oklamať.

Vzbura je práca tela, pretože sa jedná o odmietnutie Božej legitímnej autority. Pokiaľ nepôsobíte v autorite Boha a pôsobíte vašou vlastnou mocou ku kontrole alebo presadeniu toho, čo chcete, používate nelegitímnu autoritu. Nelegitímna autorita je čarodejníctvo. Vzbura a čarodejníctvo pracujú spolu. Plán vzbury je vynútenie si vlastnej cesty vládnutia a celkom odmietnuť Božie legitímne vládnutie vo našom živote – osobné, duchovné a v zbore. Boh má cieľ, aby On bol náš základ a my jeho veľvyslanci, čo znamená, byť pod Jeho autoritou.

Jezabel

Bola dcérou sidonského kráľa Etbála a manželkou izraelského kráľa Achaba. Pod jej vplyvom sa v Izraeli najviac rozšírila modloslužba. Zabíjala Pánových služobníkov verných Bohu. Jezabel je silný démonický duch aktuálny aj v dnešnom svete a v Cirkvi. Preto treba poznať jej charakter, o ktorom sa dozvedáme v Prvej a Druhej Knihe kráľov.

Achabova manželka
Bola to zlá a zákerná žena. Ovládala a manipulovala manžela, aby mohla vládnuť. Slaboch Achab servilne plnil jej vôľu. Slúžil a klaňal sa Bálovi a dal mu postaviť aj chrám v Samárii, taktiež Ašere. Pre vplyv svojej manželky bol najhorším z izraelských kráľov, ktorý zviedol k modloslužbe takmer celý národ.

Obeta na Karmeli
Prorok Eliáš prostredníctvom obety na Karmeli ukázal, kto je pravým Bohom v Izraeli a dal pobiť všetkých Bálových prorokov pri potoku Kišon. Keď sa o tom dopočula Jezabel, poslala mu odkaz: „Nech mi bohovia urobia toto a toto, nech mi pridajú, ak zajtra o takomto čase neurobím s tvojím životom, ako sa stalo so životom hociktorého z nich!“ Eliáš sa naľakal a ušiel. V boji s modloslužbou bol úspešný, ale Jezabel ho dohnala na pokraj ľudských síl. Bol taký duchovne vyčerpaný, že si žiadal zomrieť. Až po Božom zásahu bol zasa schopný plniť svoje poslanie.

Nabotova vinica
Achab si zaumienil urobiť z vinice svojho suseda Nabota zeleninovú záhradu. Chcel ho presvedčiť, aby mu ju predal. Ale Nabot povedal: „Nedám ti dedičstvo po svojich otcoch!“ Achab bol taký zronený, že ani nejedol. Keď sa o tom dozvedela Jezabel, opovrhla ním: „Máš ty moc nad Izraelom. Vstaň, jedz a rozveseľ sa, ja ti zaopatrím vinicu jezraelského Nabota.“ Potom napísala v mene Achaba list, udrela naň jeho pečať a poslala ho starším mesta s obsahom: „Vyhláste pôst a Nabota posaďte na popredné miesto medzi ľud! Oproti nemu posaďte dvoch mužov, vyvrheľov. Oni nech dosvedčia: ,Rúhal sa Bohu a kráľovi.‘ Potom ho vyveďte a ukameňujte, nech zomrie!“ Takýto pôst sa konal, keď národ postihlo alebo mu hrozilo nejaké nešťastie. Vtedy ľudia hľadali vinníka, pre ktorého ich Boh tresce, a domnievali sa, že trest prestane, ak vinníka sami potrescú. Jezabel dobre poznala zmýšľanie ľudí, preto zosnovala pekelný plán. Predstavení mesta urobili presne tak, ako nariadila. Ona zostala v úzadí, ale použila si iných ľudí, aby dosiahla to, čo chce. Dokonalá manipulátorkačarodejnica, pretože manipulácia je forma čarodejníctva.

Koniec Jezabel?
Keď sa Achab zmocnil vinice, Boh za ním poslal Eliáša s odkazom: „Vraždil si a zmocnil si sa dedičstva! Na mieste, kde psy lízali Nabotovu krv, budú lízať aj tvoju krv. Ale aj o Jezabel hovorí Pán: ,Psy budú žrať Jezabel na jezraelskom poli.‘“ Achab padol v boji s Amorejčanmi. Na trón nastúpil jeho syn Joram, ale prorok pomazal Jehua za nového kráľa. On mal príkaz od Pána vyhubiť celý Achabov rod, lebo stále trvali smilstvá Jezabel a jej mnohé čarodejstvá. Zabil Jorama a jeho krv vytiekla na Nabotovom poli. Keď Jehu prišiel do Jezraelu, Jezabel si namaľovala oči, ozdobila si hlavu a vyzerala von oknom. Provokatívne sa vysmievala: „Mal sa dobre, Zambri, ktorý zavraždil svojho pána?“ Posmešnou poznámkou pripomína Jehuovi, že trón získal kráľovraždou ako kedysi Zambri, ktorý panoval len sedem dní. Jehu rozkázal komorníkom zhodiť Jezabel z okna a jej krv postriekala múr i kone, a ony ju pošliapali. Keď ju neskôr chceli pochovať, našli z nej iba lebku, nohy a konce rúk. Tak sa naplnilo: „Psy budú žrať telo Jezabel na jezraelskom poli a mŕtvola Jezabel bude ako hnoj na povrchu role, takže nebude možno povedať: Toto je Jezabel.“