2. Kristova výzva do súčasnosti – List Tyatirskej cirkvi

2 Zvolal mohutným hlasom: „Padol, padol veľký Babylon a stal sa príbytkom démonov, skrýšou všetkých nečistých duchov a skrýšou nečistej a odpornej zveri. 3 Lebo všetky národy pili z vína vášne jeho smilstva a králi zeme s ním smilnili a kupci zeme zbohatli z jeho obrovského rozkošníctva!“ 7 Koľko sa on oslavoval a hýril, toľko mu dajte útrap a smútku. Lebo si v srdci hovorí: „Sedím ako kráľovná, vdova nie som a smútok neuzriem.“ 8 Preto jedného dňa prídu jeho rany, smrť i smútok a hlad a ohňom bude spálený. Lebo mocný je Pán Boh, ktorý ho odsúdil.“ (Zjv 17)
Aj keď sa dnes už ľudia pohanským božstvám neklaňajú, tisíce sa ich skláňa pred satanovým oltárom, ako to robil izraelský kráľ Achab
Dnes je na svete modlárstvo veľmi rozšírené, vplyvom vedy a výchovy má jemnejšiu a zvodnejšiu podobu. Viera v spoľahlivé prorocké slovo sa stráca a namiesto nej sa mnohých zmocňuje povera a satanské zvody.

Tajomstvo modloslužobných obradov nahrádzajú dnes rituály tajných spoločností a zvodné divy špiritistických médií.
Tisíce tých, ktorí odmietajú prijať svetlo Božieho slova alebo vnuknutia Božieho Ducha, dychtivo prijímajú živé prejavy týchto médií. Stúpenci špiritizmu sa môžu síce posmešne vyjadrovať o čarodejníkoch dávnych čias, ale arcizvodca sa víťazne smeje, lebo jeho klamstvá prijali v inej podobe. Mnohí sa hrozia čo i len pomyslieť, že by mali ísť žiadať radu od špiritistických médií, no vábi ich jemnejšia podoba špiritizmu.

Ďalších na nesprávnu cestu zvádzajú falošné učenia kresťanstva (napr. Hnutie prosperity, Hnutie viery) alebo iné náboženstvá Východu.
Hlásatelia takmer všetkých podôb špiritizmu tvrdia, že majú moc uzdravovať. Túto moc prisudzujú elektrine, magnetizmu, takzvaným tajomne pôsobiacim liekom alebo skrytým silám ľudskej mysle. Vyhľadávajú liečiteľov namiesto toho, aby dôverovali moci živého Boha a schopnostiam odborných lekárov. Tým sa vlastne odovzdali do rúk satana. V mnohých prípadoch potom život týchto ľudí ovláda satanská moc a zdá sa, že vyslobodiť sa z jej zovretia nie je možné.
Charakter druhej Cirkvi je charakter Baránka – pracovitá, svätá, hlásajúca evanjelium a držiaca sa Božieho slova ako nemennej hodnoty, bez škvrny– svätá, prenasledovaná.

Comments are closed.