Čo hovorí Biblia o treťom oku?

Namiesto hľadania metafyzického osvietenia prostredníctvom rozšíreného vedomia, kresťania zažívajú radikálnu premenu, keď v nás žije Boží Duch. Galaťanom 2:20 zachytáva túto duchovnú realitu pre veriacich:

„Už nežijem ja, ale vo mne žije Kristus. Ale život, ktorý teraz žijem v tele, žijem vo viere v Božieho Syna, ktorý ma miluje a vydal seba samého za mňa.“

Mystické osvietenie bledne v porovnaní so zázrakom, keď Ježiš prežil svoj život cez nás!

Otvorenie tretieho oka vedie k démonickému klamu

Pokus o otvorenie tretieho oka často vedie k desivým stretnutiam s démonickými duchmi, ktorí sa maskujú za duchovných sprievodcov alebo dezinkarnované entity.
Mnoho ľudí si mýli nadprirodzené videnia a hlasy tretieho oka s božským osvietením. Ale v 1.liste Timotejovi varuje, že klamliví duchovia podporujú falošné doktríny pochádzajúce z pekla:

„Duch výslovne hovorí, že v posledných časoch niektorí odpadnú od viery a budú sa pridržiavať zvodných duchov a učenia démonov, “ (1 Timoteovi 4:1).

V Jánovi 10:27 Ježiš hovorí: „Moje ovce počúvajú môj hlas, ja ich poznám a ony idú za mnou…“ Skutoční veriaci sa učia rozpoznávať jemný hlas Pastiera namiesto toho, aby sledovali prázdne ozveny z falošného potrubia nepriateľa.
2. Korinťanom 11:14 jasne varuje, že satan sa prezlieka za anjela svetla. Jeho služobníci sa môžu maskovať ako duchovní mentori. Táto pasáž ďalej hovorí:

„…A nečudo, veď sám satan sa tvári ako anjel svetla. Nie je teda divné, keď sa aj jeho služobníci vydávajú za služobníkov spravodlivosti. Ale ich koniec bude taký, aké sú ich skutky. .“ (2. Korinťanom 11:14-15 )

Dt 18,10:12– uvádza v texte nasledovné okultné praktiky:
„Nech niet medzi vami nikoho, kto by kázal svojmu synovi alebo dcére prejsť ohňom, aby sa očistili, alebo kto by sa vypytoval hádačov, dával pozor na sny a na znamenia; nech niet čarodejníkov, zaklínačov, nikoho, kto by sa radil duchov alebo veštcov, alebo by sa pýtal mŕtvych na pravdu. Všetky tieto veci sa ošklivia Pánovi a pre tieto nešľachetnosti ich vyhubí.“  ako ošklivé Pánovi. Okultný pôvod tretieho oka by mal varovať kresťanov, aby sa vyhýbali tomuto mechanizmu, ktorý pozýva démonických duchov do ich života.

Písmo neustále nabáda veriacich, aby používali duchovné rozlišovanie a vyhýbali sa klamaniu zvádzaním duchov. 1 Kor 10:21 hovorí jasne: „Nemôžete piť Pánov kalich aj kalich zlých duchov; nemôžete mať podiel na Pánovom stole aj na stole zlých duchov.“

Pokus o otvorenie tretieho oka v podstate zahŕňa účasť na temnom duchovnom stole nepriateľa namiesto približovania sa k Ježišovi.

V Skutkoch 16 veštecká otrokyňa s duchom veštenia nasledovala Pavla a Sílasa a nadprirodzene vnímala, že slúžia Najvyššiemu Bohu. Hoci jej slová zneli bystré a pravdivé, duch za nimi sa snažil odvrátiť pozornosť ľudí od evanjelia. Pavol vyhnal démona veštenia a odmietol spolupracovať s klamnými duchmi.
Príťažlivosť tretieho oka spočívajúca v využívaní psychických síl a ezoterickej múdrosti napodobňuje falošné sľuby ducha veštenia. Ale kresťania kráčajú vierou, nie mimozmyslovým vnímaním. Pán nás nabáda, aby sme vzali každú myšlienku do zajatia Krista (2. Korinťanom 10:5) namiesto pasívneho prijímania mystických pohľadov vyvolaných nepriateľom.

Usilovanie sa o intimitu s Ježišom cez duchovné skúsenosti

1. liste Korinťanom 14:1 Pavol povzbudzuje veriacich: „Usilujte sa o lásku, dychtite po duchovných daroch, zvlášť aby ste prorokovali. Lebo kto hovorí jazykmi, nehovorí ľuďom, ale Bohu; nerozumie mu nik, pod vplyvom Ducha hovorí tajomstvá. Ale kto prorokuje, hovorí ľuďom na budovanie, povzbudenie a potešenie.“.
Je v poriadku túžiť po nadprirodzených zážitkoch, ktoré vzdelávajú cirkev a poukazujú ľudí na Ježiša. Ale konečným cieľom je prehlbovanie intimity s Kristom, nie pozdvihovanie duchovných zážitkov pre ich vlastné dobro.

„Ukážeš mi cestu života. U teba je plnosť radosti, po tvojej pravici večná slasť.“(Žalm 16:11), nie prázdnota, ktorú treba napĺňať mystickými stretnutiami a metafyzickými vhľadmi. Akýkoľvek duchovný zážitok, ktorý nás odvádza od úprimného prenasledovania Ježiša, odráža falošnú skratku, ktorá vyhovuje nášmu telu.
Kolosanom 2 varuje veriacich, aby sa nenechali rozptyľovať duchovnými zážitkami:

„Nech vás nik nepripraví o víťaznú cenu samoľúbou poníženosťou, uctievaním anjelov a upútavaním pozornosti na to, čo videl, lebo to sa len márne nadúva vo svojom telesnom zmýšľaní a nedrží sa hlavy, z ktorej celé telo, vyživované a pospájané väzivami a spojivami, rastie Božím vzrastom….“ (Kolosanom 2:18-19

V Matúšovi 6:22-23 nás Ježiš vyzýva, aby sme si zachovali nerozdelené duchovné zameranie:

„Lampou tela je oko. Ak bude tvoje oko čisté, bude celé tvoje telo vo svetle. Ale ak sa tvoje oko zakalí, bude celé tvoje telo vo tme. A keď už svetlo, čo je v tebe, je tmou, aká bude potom tma sama?!“

Otvorenie tretieho oka predstavuje duchovný kompromis a nesvätú mystiku, ktorá napĺňa naše vnútro temnotou namiesto Kristovho čistého svetla. Namiesto naháňania sa za mystickými zážitkami, aby sme uspokojili svoje telo, sa môžeme stretnúť s Božou prítomnosťou a mocou prostredníctvom detskej viery v Jeho dobrotu. Marek 10:15 cituje Ježiša, ktorý nabáda svojich nasledovníkov, aby prijali detskú pokoru a dôveru:

„Veru, hovorím vám: Kto neprijme Božie kráľovstvo ako dieťa, nevojde doň.“

Comments are closed.