Médiá v službách dobra alebo v područí zla?

Ak chcú pracovníci médií naplniť výzvu pápežov a postaviť moderné komunikačné prostriedky do služieb evanjelia, je potrebné, aby boli otvorení kreativite, vnímaví na každodenné výzvy Ducha a odvážni ich plniť. Ak budú mať priority života zoradené v tom správnom poradí, budú vedieť určiť aj to, ktorá informácia je hodná toho, aby bola medializovaná. Ktorá informácia je hodná toho, aby ovplyvňovala ľudí a ich životy.
Je dôležité, ako upozorňovali aj konciloví otcovia, aby všetci, ktorí majú účasť na príprave a šírení mediálnej tvorby, usmerňovali svoje ekonomické, politické a umelecké záujmy takým spôsobom, aby sa nikdy nestavali proti spoločnému dobru. 
Oni sú tými, ktorí svojimi informáciami a podnetmi môžu nasmerovať ľudstvo buď na správnu alebo zlú cestu (dekrét Inter Mirifica, b. 11).

Je výzvou, aby redaktori a moderátori hovorili novými jazykmi (Mk 16, 17; porov. Aetatis novae, b.11) a šírili do sveta evanjelium radosti, nádeje a lásky. Teda nie sveta, nie seba, nie zbytočností či zloby. A to vyžaduje prácu na sebe.
Ak kresťania, ktorí budujú, tvoria a ovplyvňujú verejnú mienku, majú na zreteli jasný zmysel a cieľ svojej práce, teda:
Omnia Ad Maiorem Dei Gloriam, lepšie rozlíšia podstatné od nepodstatného, dobré od zlého, krásne od skazeného, pravdivé od falošného.

Comments are closed.